Tuesday, October 21, 2008

KONSEP BLOG SAYA.


Bersyukur ke hadrat illahi kerana dengan limpah kurnianya dapatlah saya menyiapkan blog saya ini.konsep dalam blog saya ini adalah berunsurkan isu-isu Islam yang melanda pada zaman ini. Antara isu yang saya bincangkan di dalan blog saya ini adalah berkaitan dengan permasalahan kepada seluruh umat Islam. Seperti mana yang kita ketahui, pelbagai masalah akidah, politik, undang-undang Islam yang melanda umat Islam sekarang. Mereka kurang didikan agama sehingga ramai yang terpesong dan terjerumus ke lembah maksiat dan kesesatan. Selain itu, terdapat juga isu yang boleh sama-sama kita renung untuk meningkatkan keimanan bagi memdidik jiwa kita menjadi jiwa yang teguh pada Islam. Isu-isu yang saya kemukakan juga adalah untuk memberitahu sedikit sebanyak perkara yang masih merunsingkan untuk mengetahui kebenarannya.


Selain itu, tujuan saya berkongsi isu-isu ini adalah untuk memberikan peringatan kepada umat Islam sekarang yang sudah terpesong jauh dan kita sama-sama mendoakan agar mereka beroleh hidayah Allah untuk kembali ke pangkal jalan. Amin, Insya-Allah. Kita juga yang masih dalam kesedaran bersiap sedia untuk berjuang dan berdakwah kepada saudara-saudara seislam kita agar kembali kepada Allah. Gunalah segala ilmu dan sikap Islam kita untuk memperjuangkan agama Islam. Saya juga ingin berkongsi seberapa banyak ilmu yang saya perolehi dan jika ada kesalahan harap maaf dan moga-moga sahabat boleh memperbetulkan apa sahaja yang mengelirukan. Segala yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu dari diri saya sendiri. Harap maaf jika terdapat keterlanjuran dan tersinggung mana-mana pihak. Segala isu ini tiada dikaitkan dengan mana-mana individu. Saya juga berharap agar sahabat-sahabat dapat memberi cadangan dank omen dengan isu yang saya bincangkan ini. Segala jasa baik sahabat-sahabat amatlah saya hargai. Sekian terima kasih. Wasalam.

No comments: